امروز چهارشنبه  ۲۵ مهر ۱۴۰۳
۱۴۰۲/۰۸/۲۳- ۱۳:۰۰ - مشاهده: ۲۷۷

فراخوان نمایشگاه اوراسیا 2023

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه معاون رئیس جمهور، وزیر نفت، وزیر صنعت، معدن و تجارت (رئیس کمیسیون مشترک ایران و روسیه)، وزیر کار و رفاه اجتماعی، وزیر کشاورزی، وزیر امور خارجه، نمایندگان مجلس و روسای اتاق های بازرگانی کشورهای عضو اوراسیا حضور خواهند داشت.

پیش زمینه:

تجارت بین کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، سازمان همکاری شانگهای و کشورهای خلیج فارس ظرفیت بالایی دارد. مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در سال 2015 با هدف گسترش روابط اقتصادی با اتحادیه اقتصادی اوراسیا پس از امضای توافقنامه موقت ایجاد منطقه آزاد تجاری بین دو نهاد آغاز شد. این توافقنامه به طور رسمی در 27 اکتبر 2019 اجرایی شد. پس از اجرای موفقیت آمیز این توافقنامه که در حال حاضر به عنوان یک توافقنامه تجاری ترجیحی شامل تعدادی کالای منتخب عمل می‌کند، مذاکراتی برای ارتقای آن به وضعیت یک توافقنامه آزاد کامل در جریان است.

در چارچوب این توافقنامه تجارت آزاد، تعرفه گمرکی تقریباً 87 درصد از اقلام صادراتی ایران در بازار اوراسیا حذف می‌شود و در نتیجه فضای مساعدی برای توسعه روابط دوجانبه ایجاد می‌شود.

پس از تایید و اجرای توافقنامه تجارت آزاد، پیش بینی می‌شود که سرمایه گذاری‌های عادی و مشارکتی، همراه با ایجاد زیرساخت های تجاری مناسب، به افزایش پیش بینی شده حدود 30 میلیارد دلاری تجارت بین طرف های درگیر کمک کند.

بدون شک، برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌های بین المللی متنوع، فرصت ارزشمندی را برای بخش خصوصی فراهم می‌کند تا با توانایی‌های بالقوه یکدیگر آشنا شوند. علاوه بر این، سازماندهی کنفرانس ها و نشست های B2B در ارتباط با این نمایشگاه‌ها می‌تواند به شناخت موانع و غلبه بر چالش ها برای تقویت روابط اقتصادی کمک زیادی کند. این جلسات دارای ظرفیت تأثیرگذاری بر تصمیم گیری‌های دولتی و شکل دادن به سیاست های فراگیر کشورها می‌باشد.

دومین نمایشگاه اوراسیا قرار است از 4 تا 7 دسامبر 2023 در تهران برگزار شده و هدف اصلی آن تقویت روابط اقتصادی بین کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، سازمان همکاری شانگهای و کشورهای حوزه خلیج فارس است.

شرکت کنندگان: بازرگانان، تولیدکنندگان، کارآفرینان و مدیران عالی رتبه کشورهای عضو مانند روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان و همچنین کشورهای وابسته به سازمان همکاری شانگهای از جمله چین، هند، پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، سنگاپور، ویتنام، ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس مانند عربستان سعودی، امارات، قطر، عمان، کویت، بحرین، عراق و ایران.

تاریخ و مکان برگزاری: تهران 13 تا 16 آذر 1402

لینک ثبت نام:

https://eurasia-expo.com/information-for-participants/participant-application/

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما