امروز چهارشنبه  ۲۵ مهر ۱۴۰۳
۱۴۰۳/۰۳/۱۷- ۱۱:۳۲ - مشاهده: ۷۹

شرکت در مجمع جهانی تجارت هند (GIBF)

روز جمعه 28 ادیبهشت 1403 جناب آقای دکتر رضایی اسکندری به همراه اعضای سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بمبئی در مراسم ضیافت شام به میزبانی دکتر جوشی رئیس مجمع جهانی تجارت هند حضور یافتند. این رویداد در مجتمع اقامتی دکتر جوشی با حضور سفیران و کنسول های تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، مغولستان، آذربایجان، بلاروس و روسیه برگزار شد. این گردهمایی بستری برای گفتگوهای سطح بالا در مورد تقویت روابط تجاری بین المللی فراهم کرد.

 کنفرانس تجاری GIBF

روز بعد، شنبه 28 اردیبهشت، دکتر رضایی به همراه دیپلمات های کشورهای فوق الذکر و ارمنستان در کنفرانس تجاری جهانی تجارت هند شرکت کردند. این کنفرانس بر تقویت روابط تجاری بین هند و کشورهای آسیای مرکزی متمرکز بود.

در این کنفرانس، نمایندگان کشورهای مختلف فرصت‌های تجاری، چشم‌انداز سرمایه‌گذاری و شرایط عمومی اقتصادی کشورهای خود را به نمایش گذاشتند. دکتر رضایی در سخنانی خبر مثبت قرارداد ده ساله چابهار بین ایران و هند را به اشتراک گذاشته و تاکید کرد که شهروندان ایرانی از این پس می‌توانند بدون ویزا وارد هند شوند. این اطلاعیه با تشویق و اشتیاق حاضران مواجه شد.

دکتر رضایی همچنین به تشریح فرصت های تجاری و محصولات صادراتی ایران پرداخته و بر پتانسیل افزایش تجارت و همکاری بین ایران و سایر کشورهای شرکت کننده تاکید کرد.

 

پنل تخصصی

یکی از ویژگی‌های اصلی این کنفرانس پنل تخصصی با حضور نمایندگانی از ایران، روسیه، ارمنستان و تاجیکستان بود. در این جلسه دکتر رضایی به سوالات و نگرانی‌های مختلف بازرگانان از جمله:

- مسائل مربوط به پرداخت های مالی به کشورهای تحت تحریم.

- موانع زبانی و اهمیت ارتباط زبان مادری در معاملات تجاری.

- زمینه‌های بالقوه برای همکاری تجاری و ارائه خدمات.

 

نشست دولت با تجار (G2B)

کنفرانس با یک نشست دولت به تجار پایان یافت، جایی که مقامات و نمایندگان کشورهای دعوت شده با بازرگانان ایالت ماهاراشترا تعامل نمودند. این نشست بر جنبه‌های عملی همکاری تجاری متمرکز شده و تجار هندی از بخش هایی مانند کشاورزی، داروسازی، خوراک دام و طیور و خدمات پزشکی درباره فرصت های همکاری با اعضای سرکنسولگری بحث و گفتگو کردند. اطلاعات مفصلی در مورد پیشبرد همکاری‌های تجاری ارائه شده و راه برای مشارکت های آینده و رشد اقتصادی هموار شد.

 

حرف پایانی

شرکت دکتر رضایی و هیئت همراه در GIBF نشان دهنده تعهد ایران به تقویت روابط اقتصادی و فرهنگی با هند و سایر کشورهای آسیای مرکزی و ایجاد فضای همکاری برای شکوفایی متقابل است.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما