امروز چهارشنبه  ۲۵ مهر ۱۴۰۳
۱۴۰۳/۰۶/۲۲- ۱۱:۱۱ - مشاهده: ۶۶

رویداد ایران رودشو 2024: نویدبخش همکاری‌های بیشتر با هند

برنامه موردانتظار ایران رودشو 2024 در تاریخ 20 شهریور 1403 در هتل سینت ریجیس مومبای برگزار شده و دوره جدیدی از همکاری بین هند و ایران را رقم زد. این مراسم باشکوه با سرودهای ملی هر دو ملت آغاز شده و رویدادی را نوید می داد که پیوندهای تاریخی و فرهنگی ریشه‌دار بین این دو تمدن باستانی را جشن می‌گرفت.

جناب آقای مفیدی فر سرپرست سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بمبئی سخنرانی الهام بخشی داشت. وی با شور و اشتیاق در مورد پیوند تزلزل ناپذیر بین ایران و هند صحبت کرده و بمبئی را به عنوان پل حیاتی که دو کشور را به هم پیوند می دهد، مورد توجه قرار داد. وی با تاکید بر اهمیت راهبردی پروژه بندر چابهار، تغییر دهنده بازی برای تجارت و ارتباطات منطقه‌ای، از مردم هند خواست تا از طریق تعامل مستقیم و سفر، ایران واقعی را فراتر از تصاویر رسانه‌ای کشف کنند.

سپس شرکت کنندگان با یک ویترین بصری خیره کننده از جاذبه‌های توریستی ایران - سفری در شهرهای باستانی، مناظر خیره کننده و فرهنگ پر جنب و جوش آن پذیرایی شدند. این ضیافت تصویری با سخنرانی قوی دکتر شالبافیان، معاون گردشگری همراه شد. آقای شالبافیان از ارتباطات عمیق فرهنگی و هنری ایران و هند به ویژه نقش بمبئی به عنوان مرکزی برای تقویت این روابط استقبال کرد. وی میراث مشترک شاعران فارسی زبان مانند مولانا، حافظ و امیرخسرو دهلوی خود هند را برجسته کرده و آنها را پل هایی خواند که دو کشور را به هم پیوند می دهد.

در ادامه موشن گرافیکی پویا در خصوص لغو روادید به نمایش درآمده و به دنبال آن یک ارائه پاورپوینت جامع در مورد ظرفیت های عظیم گردشگری ایران ارائه شد. سپس اکبر خان، کارگردان و تهیه کننده مشهور هندی روی سِن رفت. وی از همکاری دیرینه خود با ایران، به ویژه در دوران ریاست آقای لاریجانی در صدا و سیما، سخن گفت و ایران را به عنوان مقصدی بکر برای مسافران هندی معرفی کرد.

در ادامه جناب آقای راهول ناروکار، رئیس مجلس قانونگذاری ماهاراشترا، با یادآوری میزبانی موفقیت‌آمیز یک هیئت پارلمانی ایران در سال گذشته، از تقویت روابط بین هند و ایران قدردانی کرد. وی از گسترش این روابط استقبال کرده و از آینده درخشان همکاری‌های دو کشور گفت.

در یک تحول بزرگ، ویشواجیت پاتیل، رئیس انجمن برگزارکنندگان تور ماهاراشترا (MTOA)، از امضای یادداشت تفاهم (MoU) در طول این رویداد خبر دادi و متعهد به همکاری و هماهنگی عمیق تر با بخش خصوصی ایران شد. آقای شکیب مهر، رئیس انجمن تورگردانان ایران (ITOA) نیز بر پتانسیل این انجمن برای تقویت مشارکت با صنعت گردشگری هند تاکید کرد.

سپس نمایندگان شرکت‌های خصوصی برتر ایران برای معرفی خود روی صحنه آمده و پس از آن جلسات B2B پویا با آژانس‌های گردشگری و تجاری از ماهاراشترا برگزار شد. بیش از 120 آژانس بزرگ گردشگری و 15 شرکت پیشرو ایرانی شراکت های جدیدی را ایجاد و زمینه را برای آینده ای هیجان انگیز از رشد متقابل فراهم کردند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما