امروز چهارشنبه  ۲۵ مهر ۱۴۰۳
۱۴۰۲/۰۸/۲۳- ۰۹:۵۱ - مشاهده: ۳۷۸

دیدار مجازی ایرانیان مقیم هند با مدیران ارشد اداره کل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه

به منظور رسیدگی به مسائل مربوط به ایرانیان مقیم ماهاراشترا، وبیناری به ابتکار سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بمبئی و دبیرخانه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه، روز یکشنبه مورخ 12 نوامبر 2023 برگزار شد.

در این نشست مجازی، از تهران جناب آقای عبدالله سهرابی، مدیرکل دبیرخانه امور ایرانیان خارج از کشور به همراه کارشناسان ارشد و روسای ادارت ذیربط در معاونت کنسولی، مجلس و امور ایرانیان، و از ایالت ماهاراشترا جناب آقای ابوالفضل محمدعلیخانی، سرکنسول محترم ج.ا.ایران در بمبئی به همراه کارشناسان این نمایندگی، رئیس خانه فرهنگ ایران، اعضای انجمن های اسلامی ایرانیان، انجمن زرتشتیان، و جمعی از ایرانیان مقیم بمبئی و پونا حضور داشتند.

سرکنسول محترم به همه حاضرین خوش آمد گفته و معرفی مختصری از اقدامات نمایندگی در حوزه‌های مختلف کنسولی، مالی، و دیپلماسی عمومی و نیز مشارکت گرم ایرانیان مقیم در امور فرهنگی، مذهبی، و انتخاباتی داشته و در عین حال چالش ها و راه‌های برون رفت را نیز ارائه نمودند.

مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور نیز به نوبه خود از حضور در جمع صمیمی ایرانیان اظهار خوشوقتی کرده و برای شنیدن نظرات و پیشنهادهای ایرانیان مقیم اعلام آمادگی نمودند.

ایرانیان حاضر در جلسه در حوزه‌های دانشگاهی، اشتغال، ازدواج، تابعیت، مدارک هویتی، سرمایه گذاری، یادگیری زبان فارسی، خدمت وظیفه عمومی، سفر به میهن، به چالش ها اشاره داشته و پیشنهاداتی نیز در حوزه ورزشی و هنری مطرح گردید.

لازم به ذکر است که سرکنسول محترم در همین جلسه به عمده چالش های مورد اشاره پاسخ داده و برای حل سایر موارد به اداره کل امور ایرانیان ابتکاراتی ارائه داد که مورد استقبال قرار گرفت و آقای سهرابی قول پیگیری دادند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما