امروز چهارشنبه  ۲۵ مهر ۱۴۰۳
۱۴۰۲/۰۸/۲۴- ۰۷:۵۹ - مشاهده: ۲۴۳

تصویر ترسیم شده در سخنان افتتاحیه مدیر کل WHO

مورخ 13 نوامبر 2023 دکتر تدروس آدهانوم گبریسوس، طی جلسه اطلاعات رسانی در مورد فوریت های بهداشتی، شورای امنیت را در جریان وضعیت بهداشت غزه قرار داد.

در حال حاضر بیش از 11000 نفر کشته شده اند که تقریبا 70 درصد آنها زن و کودک هستند.

تشدید خصومت‌ها در سه روز گذشته، ظرفیت‌های نظام سلامت را برای عسک العمل فلج کرده است، اما می‌دانیم که تلفات همواره در حال افزایش است.

سازمان جهانی بهداشت در کنار شرکای خود در غزه برای حمایت از کارکنان بهداشتی که از نظر جسمی و روحی خسته هستند و در شرایط غیرقابل تصوری تمام تلاش خود را می‌کنند، ایستاده است.

آنها علاوه بر مراقبت از 28000 مجروح، که حال بسیاری از آنها وخیم است، در تلاش هستند تا نیازهای بهداشتی بیش از دو میلیون نفر را مدیریت کنند.

روزانه بیش از 180 زن در غزه زایمان می‌کنند. 2000 بیمار تحت درمان سرطان هستند. و بیش از 350000 بیمار مبتلا به دیابت، بیماری قلبی و فشار خون بالا وجود دارد.

اکثریت قریب به اتفاق جمعیت اکنون در جنوب وادی غزه آواره شده و تنها با یک سوم ظرفیت اولیه بیمارستان به آنها خدمات رسانی می‌شود - بیمارستان‌هایی که در حال حاضر پر هستند، به درستی تامین نشده و حداقل ظرفیت های جراحی و مراقبت های ویژه را دارند. .

بیشتر از همه، نیاز است حمله به بیمارستان‌ها متوقف گردد.

از 7 اکتبر، WHO بیش از 250 حمله به مراقبت های بهداشتی در غزه و کرانه باختری بیمارستان‌ها، کلینیک ها، بیماران، آمبولانس ها را ثبت کرده است.

بیش از 100 نفر از همکاران ما در سازمان ملل کشته شده و این تعداد رو به افزایش است.

بیش از نیمی از 36 بیمارستان نوار غزه و دو سوم مراکز مراقبت های بهداشتی اولیه آن اصلاً کار نمی‌کنند. آنهایی که در حال فعالیت هستند بسیار فراتر از ظرفیت موجود عمل می‌کنند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما