تایید مدارک دانشجوئی
برای تایید مدارک دانشجویی و گواهیهای تحصیلی حضور افراد در سرکنسولگری الزامی نیست. با ثبت نام در سامانه میخک و بارگذاری مدارک، نمایندگی اقدام به استعلام مدارک از دانشگاه مربوط می نماید.
روند استعلام مدارک فارغ التحصیلی:
- ثبت نام در سامانه میخک و بارگزاری مدراک فارغ التحصیلی و ریزنمرات و اخذ کد رهگیری
- پیشنهاد میگردد پس از دریافت کد رهگیری طی ایمیلی به نشانی الکترونیکی بخش کنسولی نمایندگی (نشانی زیر) مدارک فارغ التحصیلی و کد رهگیری ارسال گردد تا اقدام لازم در اسرع وقت از سوی بخش کنسولی صورت پذیرد.
- نمایندگی پس از استعلام از دانشگاه مربوطه و دریافت پاسخ رسمی از دانشگاه اقدام به تایید مدرک در سامانه میخک می نماید.
- پرداخت هزینه تایید مدرک برای هر کد رهگیری 2520 روپیه
نکات:
- دانشجویان گرامیکه در حال حاضر در ایران به سر میبرند میتوانند جهت پرداخت هزینه تایید به میز خدمت در وزارت امور خارجه و یا به نمایندگی استانی وزارت امور خارجه مراجعه نمایند.
- دانشجویان دانشگاههایی که برای پاسخ به استعلام نمایندگی، نیازمند چالان میباشند، لازم است پس از اقدام لازم در این خصوص، چالان را در زمان تکمیل فرم تایید مدرک در سامانه میخک به عنوان اجازه استعلام بارگذاری نمایند و یا به پست الکترونیکی بخش کنسولی ارسال نمایند.
ملاحظات:
برخی از دانشگاههای حوزه این نمایندگی برای پاسخ به استعلام، نیازمند هزینه میباشند که در این خصوص لازم است دانشجوی متقاضی بر اساس موارد ذیل عمل نماید.
1-دانشگاه پونا (University of Pune): ابتدا دانشجو به سامانه دانشگاه پونا مراجعه و با انتخاب گزینه Verification فرم مربوطه را تکمیل شود و سپس گزینه دریافت چالان (challan) را انتخاب و آن را چاپ نماید. از طریق یکی از بانکهای مندرج در چالان هزینه استعلام به صورت حضوری یا برخط (آنلاین) پرداخت شود. متعاقباً اصل چالان به همراه یک نسخه فتوکپی خوانا از تمامی مدارک و ریزنمرات جهت انجام اقدامات لازم به نشانی نمایندگی ارسال یا به صورت حضوری تحویل گردد.
2- دانشگاه Symbiosis university: دانشجو پس از مراجعه به سایت دانشگاه در قسمت verification هزینه استعلام را به صورت چک بانکی (Demand Draft) به نام Symbiosis international university Pune پرداخت نموده و اصل چک بانکی به همراه یک نسخه فتوکپی خوانا از تمامی مدارک و ریزنمرات به این نمایندگی ارسال شود تا کنسولگری برای استعلام اقدامات لازم را انجام دهد.
3- دانشگاه پزشکی ناسیک: هزینه استعلام از طریق چک بانکی (Demand draft) توسط یکی از بانکهای هندی بنام The Registrar M.U.H.S. NASHIK تهیه و اصل چک بانکی با همراه یک نسخه فتوکپی خوانا از تمامی مدارک و ریزنمرات به این نمایندگی ارسال شود تا کنسولگری برای استعلام اقدامات لازم را انجام دهد.
4- دانشگاه بهارتی ویدیا پیت پونا(Bharati Vidyapeeth university): هزینه استعلام نداشته و لذا فقط یک نسخه فتوکپی خوانا از تمامی مدارک و ریزنمرات به این نمایندگی ارسال شود تا کنسولگری برای استعلام اقدامات لازم را انجام دهد.
5 – دانشگاه مومبای (Mumbai university): به سامانه دانشگاه مومبای قسمتVerification مراجعه و مبلغ مندرج در سامانه از طریق آنلاین پرداخت شود و رسید پرداختی با همراه یک نسخه فتوکپی خوانا از تمامی مدارک و ریزنمرات به این نمایندگی ارسال شود تا کنسولگری برای استعلام اقدامات لازم را انجام دهد.