امور کنسولی

کارت ملی هوشمند

کارت ملی هوشمند

به موجب ماده 38 قانون ثبت احوال و ماده 2 قانون الزام اختصاص شماره ملی و کد پستی ده رقمی‌برای کلیه اتباع ایرانی و کاربردی شدن کارت شناسایی ملی، کلیه هموطنان ارجمند ساکن هند که به سن 15 سال تمام رسیده و دارای شناسنامه عکس‌دار معتبر جمهوری اسلامی ایران می‌باشند، می‌توانند با تعیین وقت قبلی و به صورت حضوری و همراه داشتن مدارک زیر جهت ارائه درخواست کارت ملی  به این سرکنسولگری مراجعه نمایند. 

 مدارک مورد نیاز:

1- تکمیل فرم درخواست کارت هوشمند ملی. 

توجه داشته باشید نوشتن نشانی کامل ایران به همراه کد پستی (نشانی بستگان نیز مورد قبول می‌باشد) و شماره موبایل فعال ایران در فرم مذکور الزامی می‌باشد. ضمناً لازم نیست شماره موبایل به نام متقاضی باشد.

2- اصل شناسنامه عکس‌دار متقاضی. با توجه به ضرورت اسکن اصل شناسنامه در سیستم، امکان قبول تصویر تایید شده شناسنامه میسر نمی‌باشد. کسانی که شناسنامه قدیمی جلد قرمز دارند لازم است همزمان در همان روز درخواست کارت ملی درخواست تعویض شناسنامه نیز بدهند.

3- هزینه صدور کارت ملی هوشمند 2625 روپیه

نکات مهم:

  •  با توجه به محدود بودن پذیرش متقاضیان در هر روز لطفاً با تعیین وقت قبلی مراجعه نمایید. جهت تعیین وقت قبلی و تعیین نوبت حضور، خواهشمند است با شماره تماس 2266887070 و با داخلی 127 تماس حاصل نمائید. بدیهی است بخش کنسولی از پذیرش درخواست‌های بدون وقت قبلی معذور است.
  • با توجه به لزوم ثبت اثر انگشت و اخذ تصویر چهره متقاضی، پذیرش درخواست‌ها صرفاً حضوری و با وقت قبلی می‌باشد.
  •     لطفا متقاضیان با مدارک کامل و فرم تکمیل شده به سرکنسولگری مراجعه نمایند چنانچه به هر دلیلی نوبت خود را از دست بدهید لازم است مجدد با دریافت نوبت جدید به سرکنسولگری مراجعه نمائید.
  •     پس از صدور کارت، ضروری است افراد برای تحویل گرفتن کارت خود و ثبت آن در سیستم بصورت حضوری مجدد مراجعه نمایند.
  •      افرادی که قبلا در داخل کشور درخواست کارت هوشمند ملی داده اند لازم است در زمان سفر به ایران، کارت خود را دریافت نمایند و امکان ارایه درخواست مجدد این افراد از طریق سرکنسولگری میسر نمی‌باشد.  
  •     در حال حاضر صرفاً درخواست های اولیه کارت ملی هوشمند انجام می‌پذیرد و درخواست المثنی کارت هوشمند ملی پذیرفته نمی‌شود.
  •     هموطنان عزیز توجه داشته باشند جهت انجام امور کنسولی از قبیل تایید امضا، وکالتنامه لزوماً بایستی کارت ملی هوشمند داشته باشند. همچنین انجام بسیاری از امور اداری و بانکی در داخل کشور نیازمند کارت ملی هوشمند می‌باشد. 
  •     افرادی که اقدام به درخواست کارت هوشمند ملی در داخل کشور یا خارج از کشور نموده اند می‌توانند با شماره گیری شماره زیر (از طریق خط موبایل ایران)، از آخرین وضعیت کارت ملی خود مطلع شوند.

    *4*6090#

  •    افرادی که قبلا در داخل کشور درخواست کارت هوشمند ملی داده اند در صورتی که کارت ملی ایشان هنوز صادر نشده است می‌توانند با ارائه درخواست و رسید کارت ملی خود به این سرکنسولگری، محل دریافت کارت هوشمند از داخل کشور را این سرکنسولگری تغییر دهند.